måndag 9 januari 2017

Vårt hem är oss en väldig borg...

Var det inte så den Svenska armén sjöng innan slaget vid Lützen brakade åstad - eller var det "vår Gud är oss en väldig Borg"? Nåväl - strunt samma.. Idag har vårt hem blivit en borg då vi uppdaterat vårt larm till det allra senaste... Bara ett steg in i huset som objuden gäst och 5 bilder tas mitt i nyllet. Pallrar man sig inte då iväg kommer väktarna och tar bovarna. Hemskt det skall behövas.

Undrar om mitt eget möte med orten Lützen hade blivit lyckligare om jag sjungit den psalmen då jag besökte stället. Istället föråt jag mig på den mycket goda men starka korven och undrade om Gustav II Adolf led lika mycket den där dagen i november då hans liv ändades som jag då korven levde rövare i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar